Jdi na obsah Jdi na menu
 


FASCIE V POHYBU aneb ROLLPILATES

11. 1. 2017

CVIČÍME S PEVNÝM VÁLCEM

ŘÍKÁME TOMU FASCIÁLNÍ NEBOLI ROLOVACÍ PILATES

 

…A PROČ? CTĚTE DÁL….

 

Pojivová tkáň, předmět současných vědeckých výzkumů, je bílá hmota s rozdílnou mírou pružnosti a strukturou vláken připomínající hustou pavučinu. Propojuje a zároveň rozděluje tělo na funkční jednotky, formuje jeho celkovou strukturu a tvar.

Tato hmota je součástí všech tělesných soustav a nazývá se - fasciální síť.

Jednou z charakteristik fasciální sítě je, že se neustále mění a přizpůsobuje v závislosti na individuálních požadavcích našich těl a gravitace.

Na určité fyzické stresy reaguje produkováním materiálu, jehož úkolem je posílit stabilitu těla.

Častokrát nadměrná produkce tohoto materiálu snižuje pružnost fasciální sítě a následně pohyblivost. Snížení pohyblivosti těla negativně ovlivňuje jeho vyvážení, pohybovou koordinaci a vůbec celkové fungování organismu, včetně dýchání, trávení, jeho psychické a emocionální kapacity.

Dr. Ida Rolfová ve své teorii poukazovala na úzký vztah pojivových tkání a zemské gravitace. Fasciální síť považovala za "orgán tvaru". Byla přesvědčena, že pro každého z nás existuje optimální přirozené vyvážení těla, které umožňuje zdravé fungování těla v interakci s gravitací. Narušení tohoto vyvážení vlivem vnitřních nebo vnějších faktorů vyvolává vnitřní stres a závažné napětí v organismu.

Pojivové tkáně a jejich funkce v lidském organismu jsou v současnosti předmětem nejnovějších výzkumů.

 

                Fasciální síť je třeba udržovat tak, aby její uspořádání pomáhalo tělu pracovat lehce a optimálně             v gravitaci – našich pozemských        podmínkách.

            NAŠE NOVÉ CVIČENÍ TEDY KOMBINUJE METODU PILATES A CVIČENÍ FASCIÁLNÍ SÍTĚ.         

POMALÝM   ROLOVÁNÍM  KONKRÉTNÍCH ČÁSTÍ TĚLA PO PEVNÉM VÁLCI.

         Základem cvičení fasciální sítě je protahování (tedy strečink). Protahování vede    k ohebnosti,  pohyblivosti, připravuje tělo na pohybovou zátěž a předchází zraněním.


            Trénink fasciální sítě se doporučuje 2 – 3x týdně 15 – 20 minut. Výsledky se dostavují pomaleji – cca   za 3 měsíce, ale dosažené změny mají dlouhodobý charakter – až dva roky! 

PŘIJĎTE SI VYZKOUŠET! ROZHODNĚ POCÍTÍTE PŘÍNOS PRO VAŠE TĚLO!!!